Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Dodatek węglowy - zmiany w warunkach przyznawania

Utworzono dnia 18.11.2022

Ustawą z dnia 27 października 2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych wprowadzono zmiany w przyznawaniu dodatku węglowego.

Dodatek przysługuje w przypadku gdy:

  • pod jednym adresem miejsca zamieszkania zamieszkuje więcej niż jedno gospodarstwo domowe,
  • w terminie do dnia 30 listopada 2022 r. nie jest możliwe ustalenie odrębnego adresu miejsca zamieszkania dla poszczególnych gospodarstw domowych zamieszkujących pod tym adresem w odrębnych, trwale rozdzielonych lokalach, jeżeli podjęte zostały kroki formalne, prowadzące do nadania odrębnego adresu miejsca zamieszkania,
  • którego źródłem ogrzewania jest oddzielne lub współdzielone źródło ciepła.

Zmiany wprowadzone do ustawy wskazują, że do postępowań w sprawie wypłaty dodatku węglowego wszczętych i niezakończonych przed 3 listopada br., stosowane będą przepisy znowelizowane.

Następnie, osoby które otrzymały decyzje odmowne lub wydane zostały postanowienia o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania z powodu zamieszkiwania kilku rodzin pod jednym adresem mogą złożyć ponownie wniosek o wypłatę tego dodatku.

Należy jednak nadmienić, że zgodnie z art. 2 ust 15a Ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym dokonując weryfikacji wniosku o wypłatę dodatku węglowego, wójt, burmistrz albo prezydent miasta bierze pod uwagę w szczególności:

  1. Informacje wynikające z deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, o której mowa w art. 6m Ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
  2. Informacje uzyskane w związku z postępowaniem o przyznanie:
    1. świadczeń rodzinnych oraz dodatków do zasiłku rodzinnego, o których mowa odpowiednio w art. 2 i art. 8  ustawy z dnia 28 listopada o świadczeniach rodzinnych.
    2. dodatku osłonowego, o którym mowa w art. 2 ust. 1 Ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o dodatku osłonowym
    3. dodatku mieszkaniowego, o którym mowa w art. 2 Ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r.  o dodatkach mieszkaniowych

Wnioski można składać w Ośrodku Pomocy Społecznej w Mełgwi:

  • osobiście – Mełgiew, ul. Partyzancka 42,
  • poprzez platformę e - PUAP,
  • pocztą na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej w Mełgwi, ul. Partyzancka 42, 21-007 Mełgiew

Nabór wniosków trwa do 30 listopada 2022 r. (decyduje data stempla pocztowego)

Informacje na w/w temat udzielane są pod numerem telefonu:  81 4670 612,  663 909 960

Zegar

Kalendarium

Kwiecień 2024
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Imieniny